6. wymIaNNaToruń 17 i 18 września 2025

O 6. wymIaNNie

Przed nami kolejna wymIaNNa – porozmawiajmy o innowacjach społecznych.

Spotkamy się już po raz szósty, by wspólnie porozmawiać i wymieniać się doświadczeniami związanymi z innowacjami społecznymi, a więc z nowymi sposobami działania, usługami, a także przedmiotami i urządzeniami, które lepiej niż dotychczas odpowiadają na realne potrzeby społeczne. Takimi, które – parafrazując słowa prezydenta Lincolna o demokracji – tworzone są przez ludzi, dla ludzi i z ludźmi.

Spotkanie odbędzie się  17 i 18 września 2025 r. w Toruniu w Centrum Targowym „Park”.

wymIaNNa odbywa się w ramach projektu Katalizator innowacji społecznych 2 realizowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-27 przez Fundację Stocznia w partnerstwie z Fundacją Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.

 

Drogie uczestniczki i drodzy uczestnicy 6. wymIaNNy w Toruniu!

W najbliższą środę i czwartek spotkamy się w Toruniu na 6. wymIaNNie w ponad 300 osób! Bardzo się z tego cieszymy, ale też zdajemy sobie sprawę, że będzie to dla nas – ponownie – nie lada wyzwanie! Mamy nadzieję, że mu sprostamy, ale przede wszystkim, że będzie to dla nas wszystkich czas wypełniony wymianą doświadczeń i wiedzy, jak i po prostu ciekawych rozmów, nowych znajomości (i odświeżenia starszych), inspiracji, oddechu i ładowania akumulatorów.

 

Jeśli ktoś z Państwa musi w ostatniej chwili (oczywiście z wielkim żalem) zrezygnować z udziału w wymIaNNie, to bardzo prosimy o bardzo szybką informację zwrotną. Ta informacja jest dla nas bardzo przydatna i sprawia, że przynajmniej częściowo niepotrzebnie nie poniesiemy dodatkowych kosztów.

 

MIEJSCE I DOJAZD

Zasadnicza część wymIaNNy odbędzie się w Centrum Targowym PARK (Szosa Bydgoska 3, Toruń).

 

Na osoby, które przyjadą pociągiem (przyjazd na stację Toruń Główny o 10:41) będą oczekiwały autobusy miejskie z oznaczeniem „wymIaNNa”. Autobusy przywiozą podróżnych ze stacji Toruń Główny wprost na wymIaNNę. Pozostałe osoby muszą dojechać we własnym zakresie. Będziemy jednak na stronie www.wymianna.pl i w aplikacji podpowiadać najlepsze opcje dojazdowe.

 

PROGRAM

wymIaNNę rozpoczynamy w środę 17 września ok. godz. 11.00, ale rejestracja będzie czynna od godz. 10.00.

We czwartek 18 października zaczniemy wspólnym śniadaniem o godz. 8.45, a sesje rozpoczną się o 9.30.

Program wymIaNNy jest na naszej stronie, polecamy go uwadze! 🙂 Łącznie składa się on z niemal 60 mikro wydarzeń – sesji, warsztatów, spacerów, wizyt studyjnych.

W przypadku sesji i wizyt studyjnych będzie obowiązywał limit miejsc (decydująca będzie kolejność przyjścia) – informacja o limitach znajduje się w opisie wydarzeń.

W przypadku wizyt studyjnych będą obowiązywać zapisy (będziemy je prowadzić już na wymIaNNie).

Otwarte dla wszystkich spotkanie wieczorne odbędzie się w środę, od godz. 20.00, w Klubie PERS prowadzonym przez Fundacją M6 przy ul. Mostowej 6. Będzie muzyka do słuchania i tańczenia, występ artystyczny, ale też możliwość kupienia napojów oraz ciepłych i zimnych przekąsek. Jeśli ktoś liczy na solidniejszą kolację, to zachęcamy do zadbania o siebie wcześniej.

 

APLIKACJA KONFERENCYJNA

Zachęcamy do pobrania aplikacji mobilnej (do ściągnięcia przez GooglePlay lub AppStore) – tym bardziej że – tak jak w latach ubiegłych – nie będziemy drukować papierowej broszury z programem. Jeśli mają Państwo na swoich telefonach aplikację z ubiegłego roku, wystarczy ją zaktualizować.

W aplikacji znajdzie się pełen program, który pozwala ułożyć swój własny plan z sesjami (poprzez zaznaczenie żółtej gwiazdki przy ich tytule), oceniać sesje oraz porozmawiać na czacie z innymi uczestnikami i uczestniczkami. Program i opisy sesji są dostępne bez logowania, ale niektóre funkcje, jak np. czat, wymagają wcześniejszej rejestracji (utworzenia konta) i zalogowania się do aplikacji, do czego bardzo zachęcamy! Prosimy również o włączenie powiadomień w ustawieniach aplikacji – dzięki temu wyświetlą się Państwu bieżące komunikaty, które będziemy przekazywać poprzez aplikację.

Dla tych z Państwa, którzy nie będą korzystać z aplikacji, program wyświetlany będzie na ekranach i tablicach na terenie Centrum.

 

BIBLIOTEKA

Podobnie jak w latach ubiegłych, zachęcamy do przywiezienia książek i publikacji, które Waszym zdaniem powinni poznać inni uczestnicy/czki. Wymieniajmy się także nimi 😉 Przygotujemy przestrzeń przeznaczoną na Państwa materiały. Nauczeni zeszłorocznym doświadczeniem bardzo, bardzo prosimy o przywożenie ich w rozsądnych ilościach.

 

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Zachęcamy do śledzenia profili na Facebooku i Instagramie – w zamieszczamy tam szczegóły programu, a w trakcie wymIaNNy będziemy dzielić się zdjęciami z wydarzenia.

Planujemy także transmisję na żywo z sesji otwierającej wymIaNNę na Facebooku. Przez cały czas (poza wieczornym spotkaniem 🙂 ) będzie z nami ekipa filmowa, która przygotuje wideo relację z wymIaNNy.

 

NOCLEGI

Wszystkie osoby, które zgłosiły nam potrzebę zapewnienia noclegu, otrzymały już od nas informację o przydzielonym hotelu. Gdyby ktoś z Państwa jej nie otrzymał, prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu w sprawach noclegu jest Aleksandra Kot-Staniszewska (aleksandra.kot@fise.org.pl, 663 674 300).

Hotele otrzymały imienne listy gości, w razie problemów przy zameldowaniu prosimy o kontakt z Aleksandrą Kot-Staniszewską.

Gdyby ktoś z Państwa zmienił zdanie i chciał skorzystać z noclegu, to także zapraszamy do kontaktu – mamy jeszcze kilka ostatnich miejsc noclegowych.

 

ZWROT KOSZTÓW PODRÓŻY

Osobom, które wyraziły potrzebę zwrotu kosztów podróży, zapewniamy taką możliwość. Możemy zwrócić koszty podróży komunikacją zbiorową (2. klasa PKP lub autobus). W przypadku podróży samochodem, zwracamy koszty do wysokości ceny biletu 2. klasy PKP/PKS na analogicznej trasie.

 

Aby otrzymać zwrot, będzie trzeba wypełnić, podpisać i zostawić dokumenty na miejscu, w rejestracji.  W tym roku nie będzie możliwości rozliczenia kosztów podróży elektronicznie po wydarzeniu.

 

Do rozliczenia będą potrzebne bilety papierowe lub elektroniczne (najchętniej imienne przesłane na adres: wymianna@fise.org.pl, maksymalnie do 3 dni po zakończeniu wymIaNNy) lub informacja w uzupełnionym papierowym formularzu o trasie przejechanej samochodem – wysokość ekwiwalentu będzie sprawdzał nasz zespół na stronach przewoźników oferujących przejazdy na wskazanej trasie. W przypadku wspólnej podróży samochodem kilku osób uczestniczących, zwrot kosztów dotyczy tylko 1 osoby, kierującej pojazdem.  Nie przyjmujemy faktur jako poświadczenia odbycia podróży.

 

Nie zwracamy kosztów za poruszanie się po mieście – za bilety komunikacji miejskiej czy przejazdy taksówkami.

 

PARKING

Przy obiekcie znajduje się duży, ogólnodostępny parking.

KONTAKT Z NAMI

W razie pytań przed wymIaNNą prosimy o kontakt mailowy wymianna@fise.org.pl lub telefoniczny 574 179 081 (Krzysztof Alcer).

W czasie wymIaNNy prosimy o kontakt telefoniczny. Numer podamy też w aplikacji.

 

Przekazuję Państwu serdeczne pozdrowienia od całej ekipy warszawsko-toruńskiej szykującej wymIaNNę.

Do zobaczenia już w najbliższą środę!

 

Co się będzie działo?

Te dwa dni będą czasem poznawania nowych pomysłów i ludzi, inspirowania siebie nawzajem a także budowania relacji na przyszłość.

Tak jak w poprzednich edycjach, także tym razem zaproponujemy Wam różne formaty spotkań i rozmów o innowacjach. Planujemy sesje warsztatowe mające na celu poszerzenie kompetencji, pogłębienie wiedzy i wymianę doświadczeń oraz wizyty studyjne. Oczywiście nie zabraknie też mniej oficjalnych i mniej ustrukturyzowanych momentów, w czasie których mogliśmy lepiej się poznać, zapamiętać i zainspirować siebie nawzajem.

Dla kogo jest wymIaNNa?

Na wymIaNNę zapraszamy wszystkich, którzy zajmują się innowacjami społecznymi:

  • innowatorów i innowatorki, czyli osoby, które samodzielnie lub przy wsparciu innych tworzą innowacje społeczne – wymyślają je, sprawdzają w praktyce, rozwijają zwiększając ich skalę i/lub zapewniając im trwałość,
  • przedstawicielki i przedstawicieli instytucji wspierających innowacje: inkubatorów innowacji społecznych, samorządów lokalnych, administracji centralnej, uczelni, grantodawców, instytucji finansowych czy firm zaangażowanych społecznie,
  • wszystkie osoby w inny sposób związane z obszarem innowacji społecznych lub zainteresowane nim.
dyskutujący ludzie z zeszłorocznej wymianny
dyskutujący ludzie z zeszłorocznej wymianny

Program

Zapraszamy do zapoznania się z programem wymIaNNy.

Dzień I: 17 września 2025 r.

Czas na rejestrację, poranną kawę i przywitanie się ze znajomymi.

WymIaNNę rozpoczniemy z koordynatorami Katalizatora Innowacji Społecznych – wiceprezeską Fundacji Stocznia Zofią Komorowską oraz wiceprezesem Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych Krzysztofem Alcerem. Przywita Was również Prezydent Miasta Torunia. Program przedstawi  Eliza Gryszko, specjalistka ds. sieciowania w projekcie KIS. Wystąpienie otwierające poprowadzi Anna Dąbrowska.

ZGŁOSZENIA JUŻ ZAMKNIĘTE!

wymIaNNa to coroczne, szóste już ogólnopolskie spotkanie innowatorów i innowatorek społecznych oraz przedstawicieli i przedstawicielek instytucji wspierających zmiany. To platforma do rozmów, wymiany doświadczeń i wspólnego poszukiwania rozwiązań. W tym roku, w obliczu wyzwań współczesnego świata, pragniemy szczególnie przyjrzeć się temu, jak budować siłę i sprężystość? – w sobie, w naszych zespołach i w społecznościach.

Ważne informacje w kontekście zgłoszeń:

  1. Zgłoszenia przyjmowaliśmy do 25 sierpnia do końca dnia.
  2. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego nie jest jednoznaczne z potwierdzeniem udziału w wydarzeniu.
  3. W tej chwili trwa weryfikacja zgłoszeń. Potwierdzenia wraz zaproszeniem prześlemy (na podany w zgłoszeniu adres e-mail) do 2 września.

Osoby, które przysłały formularz prosimy o oczekiwanie na wiadomość e-mail, którą wyślemy między 1 a 2 września!

 

Zobacz zdjęcia z 5. edycji

fot. Tomasz Kaczor

Organizatorzy i partnerzy

Organizatorami 6. wymIaNNy są:

  • Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych

    Organizacja, która stara się tak wpływać na zmiany systemu społeczno-ekonomicznego, aby był on coraz bardziej elastyczny, otwarty na współpracę i efektywny. Uważa, że nie jest to możliwe bez włączania obywateli w tworzenie i realizację zadań publicznych. Dlatego też takie terminy jak „ekonomia społeczna” czy „partycypacja publiczna” są dla nich bardzo ważne. Prowadzi inkubator innowacji społecznych w obszarze rynku pracy przyszłości – TransferHUB. Wraz z Fundacją Stocznia tworzy Katalizator Innowacji Społecznych.

  • Fundacja Stocznia

    Od ponad 15 lat tworzy i wspiera skuteczne rozwiązania dla problemów społecznych, włącza obywateli i obywatelki w decydowanie o sprawach publicznych oraz pomaga organizacjom i samorządom planować i realizować działania społeczne. Rozwija i upowszechnia dobre praktyki, tworzy narzędzia ułatwiające działalność społeczną, prowadzi badania społeczne, szkoli oraz opracowuje materiały edukacyjne. Z efektów ich działań korzystają m.in. seniorzy, uczniowie i nauczyciele, mieszkańcy, aktywiści i urzędnicy samorządowi z całej Polski. Zespół Fundacji Stocznia wierzy, że wiele ważnych społecznie potrzeb wymaga nowego podejścia. Dlatego samodzielnie, lub pomagając innym, szuka, dopracowuje i sprawdza w praktyce nowatorskie rozwiązania, czyli innowacje społeczne.

  • Partnerami wymIaNNy 2025 są Urząd Miasta Torunia oraz Toruńskie Laboratorium Miejskie.

Kontakt

Zapraszamy do kontaktu z nami:

wymianna@fise.org.pl

 

Przejdź do treści