Masz wpływ na własne życie – animacja drogą do samodzielności Instytucja animatora, który pomaga osobom z niepełnosprawnościami w załatwianiu podstawowych spraw.
Obywatelski budzik Warsztaty dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów na temat podstawowych praw obywatelskich.
Ogród leczy Ogród społeczny przystosowany do potrzeb osób na wózkach wraz z przewodnikiem jak stworzyć takie miejsce samemu.
Bajeczne ZOO Ścieżka edukacyjna w ZOO jako udźwiękowiona przestrzeń publiczna dla dzieci z niepełnosprawnością wzroku
Międzypokoleniowa Pracownia Pomysłów 3D Program edukacji i aktywizacji seniorów oraz budowania więzi międzypokoleniowych
Językowy Spacer Wirtualny Celem innowacji jest stworzenie rozwiązania wspomagającego naukę komunikacji dzieci niesłyszących i słabosłyszących po 5 roku życia
Merkury – symulator kiosków samoobsługowych Celem innowacji jest stworzenie internetowej platformy zapewniającej dostęp do symulatorów urządzeń samoobsługowych, które funkcjonują w przestrzeni publicznej (np. bankomatów, parkomatów, biletomatów, kas samoobsługowych).
Głuchy czytelnik w bibliotece – przewodnik w PJM Celem innowacji jest przygotowanie publikacji dla osób g/Głuchych, przedstawiającej możliwości, które oferują biblioteki
Caffe Aktywni Spotkania towarzyskie w kawiarni młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z seniorami.
Pole namiotowe dla osób z niepełnosprawnościami Stworzenie modelu pola namiotowego przystosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w celu zwiększenia dostępności miejsc wypoczynkowych
Kapsuła czasu - recepta na samotność W ramach innowacji opracowany zostanie model zajęć warsztatowych z zakresu umiejętności cyfrowych dla seniorów, które prowadzone będą przez młodzież szkolną.
Persoreminiscencja – terapia wspomnieniowa Zapisanie i wydanie wspomnień osób starszych lub osób z niepełnosprawnościami